Alla inlägg under mars 2015

Av christine - 31 mars 2015 21:26

Pelle har skickat bildbevis där jag säger att jag aldrig ska göra om detta. Men tänk vad fort man glömmer... Skulle kunna sammanfatta år 2015 väldigt kortfattat, ungefär typ som " lika jävligt som sist och jag ska aldrig mer göra om det". Men då skulle det ju inte bli någon berättelse. För att fräscha upp erat minne från förra året så tog det väldigt LÅNG tid för mig att åka "rundan" och jag hade oprovade nya pjäxor och oprovade nya skidor, vilket såklart är väldigt DUMT när man ska åka 9 mil. Dessutom var det dåligt väder med regn och många plusgrader.


Men detta år skulle jag vara VÄL förberedd och ha åkt många mil innan och ha min inkörda utrustning. Och vädret skulle stråla av sol och gnistrande snö och fästet skulle vara bra hela vägen och jag skulle liksom bara svischa fram. Eller...?


Det var nästan samma gäng som sist. Robban fick inte för frugan så Henrik från Malmö följde med istället. Sedan var det Vesa, Jimmy, Larsa, Stefan, Pelle och jag. Stugan var stor och fin och jag fick eget rum pga jag var TJEJ. Vi kom dit 2 dagar innan så vi hann fixa och greja och shoppa allt som vi behövde göra. Det stora samtalsämnet var vallor hit och dit och det vankades plusgrader... Jag hade inte åkt rullskidor alls under året, hade endast några mil på snö och endast lite extra styrketräning.


Stugan. Vi åkte i Larsas nya FINA bil. Kan ni tänka er att det fick plats 7 st vuxna människor MED packning i denna bil på måndagens morgon. Någon fick ligga instängd i bagageluckan,  tror det var Vesa... Han överlevde i alla fall om någon undrar.

 

Här shoppas det energi och vallor mm. Larsa och Pelle toppade länge shoppingtoppen TILLS jag fick akut köpa (panik köpa) ett par NYA pjäxor kvällen innan. Mina väl beprövade pjäxor gängade ur bidningen och det hade jag ju visserligen känt av innan... men det var nu jag förstod hur illa det var. Bara att köpa nya pjäxor, sa tjejen på servicen och hämtade ett par proffspjäxor som det var rea på. Så för andra året på raken så åker jag med helt nya oprovade pjäxor. DUMT. Och eftersom det skulle snöa så var man ju bara tvungen att ha glasögon också med RÄTT nyans på glasen för att se spåret bättre. Så det blev ett par glasögon också.


 

Så snygga.


 

Detta är bara en parentes och det är bara Anna som förstår mig nu .. Men i skidaffären står dessa stolar! 


 

Det stora glidtestet. Här testas Larsas pudervalla som var dyrare än knark, mot Pelles billigare variant. Det var inte värt pengarna om man säger så! Bättre att spara pengarna och... kanske träna mer?.


 

Grabbarnas lattjolajban låda.


 

Och min lattjolajban påse!



Vi hade mysigt och trevligt och trots allt så är det ju en kul grej att göra. Alla tog sig runt i år också, till och med Vesa som hade ett knä som började läcka ordentligt ur operationssåret. Och jag åkte 39 minuter fortare än sist! Och jag har anmält mig igen till 2016. DÅ kommer det säkert vara jättefint väder och bra fäste hela vägen och jag kommer vara vältränad och ha min inkörda utrustning och kommer bara svischa fram...


















Av christine - 31 mars 2015 17:32

I dag åkte Tova och jag till stallet i Strömsholm. Vi tittade, klappade och fikade. Kollade också in "hästshoppen": mycket fint och mycket dyrt. 

 

Custer.

  

Gråmulen dag. Men mysigt ändå.


 

Mysigt fik med eget litet bageri.


Av christine - 27 mars 2015 23:52

Vilket flyt, slapp jobba och fick sussa gott hela natten. Började dagen med en sväng till soptippen, sen skivstångpass, pizza och Let's dance. Mer action än så här blev det inte denna fredagkväll. Tova är dyngförkyld och sover nu fullpumpad med nässpray och en hel toarulle och papperskorg nedanför sängen. Liiiite kinkigt har det varit....puss! Tilda sover hos Oskar.

Av christine - 26 mars 2015 22:29

Idag har jag träffat Maria P och vi fikade och shoppade på stan. Köpte så söta metallhjärtan till påskriset som jag sett i Åhlens reklamen. Ville ha! Sen blev det storhandling innan träningen. Hade tänkt att gå på pulspasset men jag kom FÖRSENT...  Helt otroligt så fanns det EN PLATS kvar på Kattis skivstångpass. Blev förvånad själv över vilket flyt jag hade. Nu har jag varit snäll och tagit en extra beredskap pga sjukt på jobbet och vill inte jobba för egentligen är jag ju ledig och nu är jag TRÖTT. Hoppas turen håller i sig och att de inte ringer i natt. Natti natti!

Av christine - 25 mars 2015 21:16

I dag har jag lunchat med Pia på Tuna P. Jag har också lärt mig ett nytt ord. MILF. Anledningen till att jag inte har hört talas om det är väl att jag troligtvis är för gammal och antagligen inte tillräckligt snygg heller. Pia trodde inte sina öron när jag såg ut som ett frågetecken. Såklart jag är ouppdaterad. Mitt lilla inrutade liv sträcker sig ju bara till jobbet- hem- friskis- hem- jobbet- hem- friskis- hem - jobbet-...

Ja, ni fattar. 


Första härliga lediga dagen och mina fina arbetskompisar på jobbet har redan ringt och frågat om jag kunde ta jouren i morgon... Så vi får väl se hur det blir med den ledigheten!

  

13

Av christine - 24 mars 2015 21:18

Det är inte klokt vad bra det känns. Långledig. Få se nu...en två tre fyra fem sex sju åtta nio tio elva tolv och TRETTON dagar. Tänk om det blir långtråkigt? Nämen inte bekymra sig för det NUU... Fredagskänslan har redan smygit sig på fast det bara är tisdag. Avslutade dagen på ett extra trevligt Cirkelgym, duschade, käkade och nu en kopp te vid datorn. Åååå. Snart gosa ner mig och fortsätta med min bok. På fredag kommer mina fina tjejer och då blir livet ännu bättre!

Av christine - 20 mars 2015 11:22

Antagligen sista gången någonsin jag vabbar eftersom Tova fyller 12 snart. Så nu är den tiden förbi. Dags för lilla damen att börja träna mer på att våga vara ensam hemma... Hur ska det GÅ? Igår var hon febrig och rödmosig och kinkig och frös och svettades. Och medans barnkanalTV gick för fullt så passade jag på att läsa Tildas bokläxa " Strimmor av hopp" . Tilda har suckat över den "tråkiga" boken och har halva kvar inkl frågorna. Jag läste den på en och en halv dag. En fantastisk gripande bok som inte var ett dugg trevlig men viktig. Kommer nog inte gnälla över småsaker... på ett tag i alla fall... Idag fredag och tjejerna åker till Stefan och jag börjar min jobbhelg. Rock the Socks!

Av christine - 14 mars 2015 23:03

Började dagen med en Ipren och lite fil. Sedan svidade jag om till mitt efterlängtade Cirkelgym X Flex pass. Tova sa: ska du verkligen gå och träna nu fast du blir flåsig bara av att sätta på dig byxorna? Jajamän...har inte tränat på 6 dagar så det var dags. Sedan kaffe på solig balkong innan Tilda och jag promenerade till Coop för de sista inköpen inför kvällen. Hade bjudit mina fina systrar och kusiner och Pelle på tuggvänlig mello mat och efterrätt. Barnen lekte med sådana där självlysande pinnar som gick sönder i Tovas rum och färgen råkade stänka och lyste sen så fint på väggar OCH golv OCH tak OCH soffa OCH hyllor OCH element OCH sängkläder OCH fönster OCH... Tova ville inte sova i sitt rum trots en omfattande sanering så ikväll får jag sällskap av en snusande elvaåring i min sovkoja. Gosigt. Rätt låt vann i alla fall!

Ovido - Quiz & Flashcards