Alla inlägg under februari 2015

Av christine - 28 februari 2015 13:38

Efter jobbet åkte Maria och jag till Örebro för att kolla in FUNDERA föreläsningen. Det blev en lite annorlunda upplevelse och man kan nästan kalla det release party. Först ett intro och sedan blev det högläsning där hon läste hela sin novell "Om minne". Det bjöds på ost & kex & alkoholfritt vin. Litet och intimt, vi var nog ca 15 besökare. Har ju följt hennes blogg så det var kul att se henne och Nita in real life. Hemma ca 23 och då fick vi äntligen vår kvällsmat på Mc Donalds.

Av christine - 24 februari 2015 21:08

Tilda och jag satt LÄNGE på sportlovet och kollade runt bland resorna innan vi bestämde oss. Nu råkade det bara bli så att vi hade valt SAMMA hotell som syrrans familj bodde på förra året. Och de var SÅÅ nöjda. Så de ville också följa med! Nu är allt bokat och klart: Alcudia nästa! Kul med sällskap och skönt att ha fler "vuxna" med på resan. Ååååå vad skönt att bara få vara och ÄTA och SOLA och LÄSA. Och så fanns det ett jättefint GYM också. Så jag kan ju TRÄNA också! Jihoo. Nu blir det i alla fall makaroner fram till dess.. 

Av christine - 22 februari 2015 21:45

I dag shoppade jag den gulliga svartvitblommiga tapeten, lim, väggfärg och spackel. Och varför köpa en fin dyr ljusslinga från Lagerhaus när man kan fynda en fin billig från Rusta? Det kommer jag kanske att märka snart... Men nu är pengarna SLUT så den fick duga. Har kvistlackat min väggpanel två gånger och nu är det bara färgen som fattas. Och för de som inte har hängt med så bra så blir det alltså vit rå träpanel på utsidan och gullig svartvitblommig tapet på insidan. Och NÄR jag ångrar mig, vilket jag kommer göra så är det bara att VIPS vända på väggen. Det är inte klokt vad jag har tänkt till. På kvällen var jag i mitt andra hem, alltså i Pelles garage. Vi har sicklat och skrapat och sicklat och skrapat och sicklat och skrapat. Ååå tråkig men tänk vad FORT det kommer gå sen! Nu ska jag provsova min provisoriska sovkoja. Natti!

 

Min fina tapet.

Av christine - 21 februari 2015 14:11

Med risk att vara tjatig men.. lördag och cirkelgym! Snart hem till Pelle och fortsätta mitt byggande. Har köpt spånskivor och träpanel till min "sovkoja" och ett fint armeringsnät till en "specialare". Tapeten är vald och jag tänker göra mig själv förvånad genom att ha en ROMANTISK sovkoja. Fast inte FÖR gulligt: det får bli en romantisk INDUSTRI look. Allt är ihopskruvat och ihoplimmat och nu ska det sågas till lite snyggt och reglas upp mot vägg och hylla. Sen är det bara att smacka upp den gulliga svartvit blommiga tapeten och lite mera färg på panelen och VIPS så blir det säkert klart... snart.... 


 

Här tillbringade jag fredagen och lördagen. Jag har sågat och sågat och sågat och...

  

 

Många brädor blev det. Skruvdragaren och jag blev faktiskt lite kompisar på slutet.


 


 Å vilket FINT nät va? Vänta bara...!



Av christine - 17 februari 2015 19:35

Heldag i Stockholm. Så här var dealen: Jag följde snällt med Tilda till hennes favvo affärer och hon skulle snällt följa med mig dit jag ville. Hur som helst blev alla nöjda och glada. Tilda fick shoppa loss både på Victoria Secret och Hollister och klagade därför inte alls särskilt mycket när vi tog en lång blåsig promenad ända bort till FOTOGRAFISKA. Tonåringen var väl inte så jätteförtjust över att gå runt och glo på foton och sa: "jag kunde ha somnat när som helst". Men nu har vi i alla fall varit där! Tova då? Hon valde att vara i stallet hela dagen istället för att följa med oss.

Här blev det ett parfymrace.

 

Tilda är SÅÅ nöjd.

 

Fotografiska.

 

Fika såklart.

 

Trött tjej på tåget hem. Mysig dag! 

Av christine - 16 februari 2015 15:33

Det blev en lugn och skön jobbhelg. Så jag hann lite annat också även om jag mest var osocial. Precis vad jag behövde. Helgen i stora drag: shopping och parfymrace, tapetval ångest, kaffe på solig balkong, långpromenader, mellomys, mycket tid vid datorn och faktiskt ingen träning alls. Har börjat planera min "sov vrå" eller vad den nu kan kallas. Sovkoja kanske. Den blir i alla fall väldigt LITEN men förhoppningsvis  MYSIG också. Nu när jobbhelgen är över kan jag pusta ut och är FRI att göra vad jag vill igen. Jihoo. Började måndagen på ett efterlängtat IKEA med Tilda och snart väntar skivstångpass. Kolla in vilken FIN Alla hjärtanspresent jag fick av Tova.  

 

Och kolla in vad jag fick av Tilda...

 

Choklad och då blir jag glad. Vilka fina tjejer jag har! 



Av christine - 14 februari 2015 10:40

Soft dag på jobbet. Gjorde en inte så ansträngande insats ca kl 11... och sen har vi fyllt på och städat och fyllt på och fikat och fyllt på och lunchat och fyllt på och kollat schemat och fyllt på och sen gick vi hem. Sedan började beredskapshelgen, alltid lika spännande. Tur att jag hade fått "vila upp mig" på dagen. Hemma hann vi ha fredagsmys med tacos och monopol innan jag somnade gott och vaknade av telefonen kl 01. Då var det dags att jobba ett inte så trevligt jobb som för ovanlighetens skull inkluderade munskydd, plastförkläden, handskar, skurhink och hade jag haft en klädnypa till näsan så hade jag använt den också. Hemma igen efter kl 03, och hade svårt att somna... vaknade av väckarklockan kl åtta. TRÖTT. Men nu har jag fått mina rostade mackor, kaffe och duschat och nu är jag redo för allt.

Av christine - 9 februari 2015 14:44

Misstänkte väl att det var nåt lurt på gång när jag fick ta en Ipren igår. I morse rann nosen så jag hade fullt upp. Det enda som funkade var att stoppa upp papper i borrarna för att undvika dropp på golvet... Gick ju inte att jobba så. Har nu varit vaken sedan 05:25 då väckarklockan ringde. JAG HAR TRÅKIGT.

Ovido - Quiz & Flashcards