Alla inlägg under december 2014

Av christine - 30 december 2014 21:30

Nu har den börjat smyga sig på för att sakta men säkert förvärras. Hade nästan glömt bort hur det kändes. SÅ mycket att göra och så lite tid... ATT man aldrig lär sig. Men bäst under press! Tur att jag är ledig från jobbet några dagar och nu blir det FOKUS på pluggandet. Inget oförutsett får hända! Så nu grottar jag in mig och blir mer osocial än vanligt (ingen kommer väl märka någon skillnad..) Är jag riktigt duktig får jag gå och träna!

Av christine - 29 december 2014 21:45

SÅ bra dag på jobbet. Tänk vilken tur jag har som har ett så himla bra jobb och så himla fina jobbarkompisar. Och skönt att få jobba lite efter ledigheten, synd bara att vi har fått MASSOR av choklad... Man borde ju inte glufsa i sig mer känns det såhär efter jul. Bara att bränna: Skivstång Intervall på kvällen! 

Av christine - 28 december 2014 22:36

Träffade Maria på Expressohouse vid 11. Vi började med efterrätt och kaffe och sen åt vi lunchen direkt efter. Vi är ju vuxna och gör som vi vill... Kollade runt lite i affärer och såg att det fanns så mycket snyggt. Och jag insåg också att jag verkligen behöver en upphottning. Dags att shoppa loss!

Hann med en solig och kall promenad, storhandling, färga hår och plugga också.

Av christine - 27 december 2014 18:36

Idag: Cirkelgym X, Bio (Hobbit 3) med Tilda och Stefan. Resten av kvällen blir till att plugga hjärtat med många koppar varmt te och många värmeljus. När man pluggar ska det vara MYSIGT.

Av christine - 26 december 2014 22:45

Mysigt som vanligt. Stefan kom till lunch och mamma kom vid 15 tiden. Fika och paketöppning här hemma innan vi åkte till Nettan & Pelle för att fira vidare med hela tjocka släkten. Tomten kom såklart, tipspromenad, massa god mat och det bästa av allt: julklappsspelet! Här kommer lite bilder som tyvärr inte är av bästa kvalitet...

Jag vill visa de fina julklapparna som jag fick av mina fina tjejer. Detta var ett mjukt paket...

 

Kolla in vilka snygga! Nu har jag slängt de gamla raggsockorna som jag har varit tvungen att använda efter att jag tvättat mina fd fårskinnstofflor i maskin (och de krympte till  ministorlek).


 

Tova gjorde en jättefin tepåse låda på träslöjden. Passar perfekt på köksbordet! 

 

Lite mys här hemma.

 

Mycket smink & sånt blev det....

 

Tjejerna fick varsin Nutella och blev jätteglada!

 

Här kommer tomten. Jag filmar för fullt och sen kommer syster och släcker lampan... så nu bjuder jag på en bild istället.

 

Nettan

 

Lillasyster Marielle får fixa efterrätten varje jul. I år blev det mumsig äppelpaj! Det gjorde hon bra!

Vårat upplägg i övrigt som brukar fungera fint: Tommy fixar drickat, Mona fixar skinkan, Vivi fixar Janssons mm. Den av syrran och mig som inte är värd får fixa köttbullar och prinskorv. Så i år hade jag det lugnt och skönt och behövde bara rulla några köttbullar... Och Stefan fixade prinskorvarna precis som VI ville ha det!

 

X svärmor Vivi lassar på av allt gott.  

 


Marre och Tilda.

 

Pelle.

 

Mamma och hennes kamera. 

 

Ella och Tova brukar ju fixa tipspromenad. Utslagningsfrågan var spännande och blev omtvistad... Bra gjort tjejer!


 

Eric fick en massa lego.

 

Vivi, Krille och pappa.

 

Tre snygga brudar.

Övriga julfirare som tyvärr inte fastnade på bild var Viktor, Stefan och Mona.

  

Måste bara kolla mobilen...

 

En sista bild på tomten. 






Av christine - 26 december 2014 17:00

I flera veckor hade jag stört mig på ett billarm som tjutit lite då & då på nätterna. En natt var det dags igen. Jag var SÅ förbannad och gick upp och tittade ut över parkeringen och undrade vems j... la bil??  Och där stog ju min fina bil och blinkade och tutade. Lyckades stänga av larmet genom fönstret och gosade in mig i sängen igen för att en timme senare vakna av TUTUTUT. Åkte till jobbet jätteTRÖTT och förbannad. Ringde Bilia som ville börja med att göra en felsökning för 1300 spänn.

Beklagade mig såklart på jobbet och fick tips av Rebecka att man kunde dra ut nån säkring... Sagt och gjort, vi hittade "metodboken" och luckan till alla säkringar och sen pillrade jag bort den som vi hoppades gick till alarmsignalen...Har nu gått en vecka och jag och mina grannar får sova gott utan tut! Tjejer kan!

Av christine - 22 december 2014 22:43

Ikväll har jag stekt 2 kg köttbullar och nu är jag TRÖTT. Dessutom är det smet överallt: spisknappar, skåpluckor och golv och värst var nog margarinflaskan som fick sig ett gäng pålagringar... Skönt att duscha av sig flottet och sen njuta av en kopp te vid datorn. Imorgon fixar jag eller Tilda skinkan och sen är allt klappat och klart. Ingen stress här inte... det är ju Nettan & Pelle som är julvärdar i år HO HO HO HO

Av christine - 21 december 2014 22:41

På att baka världens godaste saffransbullar. Mmm...det är fyllningen som är hemligheten. Många kalorier blir det. Tova har hjälpt till och gillade både smeten och fyllningen JÄTTE MYCKET.

Nu jullov för tjejerna, Tilda sover hos Oskar och Emma är nattgäst här.

Ovido - Quiz & Flashcards