Alla inlägg under februari 2014

Av christine - 22 februari 2014 11:05

Och helt plötsligt har det blivit dags. I morgon åker vi till Sälen och Öppet spår är på måndag. Psyket är laddat men väderförutsättningarna är det värre med. Fredagkvällen tillbringades i Pelles garage, valla, skrapa, valla, skrapa osv osv osv...  Tjejvasan på TV visade att fästet är precis så hopplöst som jag trodde... Är väl bara att smacka på lite klistervalla och kämpa på, men kan jag inte diagonala så blir det TUFFT! Tränad för att staka i 9 mil?.....NOT! Nu packa lite till och sen inhandla compeed plåster till alla skavsår...




Av christine - 19 februari 2014 20:45

Sportlovsledigt. Vi tog tåget till Stockholm för lite äventyr och shopping. Tilda ville till Hollister och Tova ville sniffa på Victoria Secret parfymer. Vi började med Hollister. Vilken affär! Mörkt, trångt, dyrt, personal i flippflopp, svajande palmer, ljudet av vågskvalp och SÅÅ långa köer. Coolt! Efter denna resa var vi så trötta och hungriga att jag glatt gick med på att käka på Mc D´s.  

 Surf tema för de som inte visste det....


 

Fina vyer att titta på medans man stog i kö.


 

Tilda köpte 2 toppar och blev så nöjd så. Parfymer hade de oxå och Tova sniffar för fullt.


 

Ingången till Hollister. Vi såg inga skyltar till affären.. men det behövdes ju inte för folk vallfärdade dit. Bara att följa med den stora massan in i mörkret. Utanför satt MASSOR av trötta föräldrar och småsyskon.


 

Sen var det STARBUCKS som gällde tyckte tonåringen, som överraskade mig med att världsvant inhandla en "Caramel mochiata latte nånting.." för 42 spänn. Hjälp hon brås ju på mig!  Tova blev nöjd med festis och kladdkaka.


 

Tildas special latte. Den var lite för sockersöt för min smak.


 

Trött. Det är ju jobbigt att shoppa. Dessutom att gå upp så TIDIGT på morgonen!


 

Finaste! En riktigt mysig tjejdag!


 

På tåget: skönt att softa med musik och en bra bok som jag hann läsa ut. 






Av christine - 15 februari 2014 09:30

Äntligen nya skidor och pjäxor, såå fina! Och säkert jättesnabba... behöver nog inte staka alls...=)  Nu är det bara snön som fattas... Tack till killen på Intersport som ägnade sig åt BARA MIG i en hel timme...Service!

 



Av christine - 14 februari 2014 21:43

Vårat kök hade blivit rätt sunkigt med flottiga kakelfogar i varierande nyanser... Så jag köpte vit fogfinish och tillbringade hela torsdagkvällen i köket. Skrubbade, målade och skrapade. Blev hur bra som helst. Även diskbänken fick sig flera omgångar med stålull. Kolla in vad duktig jag var!

  FÖRE: Sunkigt värre... 


 

Man tager vad man haver. Hittade inga penslar så fogfärgen målades på med tjejernas vattenfärgpensel... och utanförkladdet skrapades bort med en smörkniv.


 

Efter: som nytt! Nedersta silikonfogen ska fixas också.


   Enkelt och smidigt, badrummet nästa!

Av christine - 11 februari 2014 10:30

Ledig dag efter jobbhelgen. "To Do" listan var lång och tiden knapp så det var bara att köra på. Vinkade hejdå till tjejerna, fixade mediciner till mormor på apoteket, åkte först till Ikea för att köpa efterlängtad Maskroslampa, sen Bauhaus och sist men inte minst XXL. Kollade in deras längdskidor/paket, blev sugen såklart men tyckte 4000-6000 kr var lite väl dyrt.... Hann hem och pillra ihop lampan innan vi åkte vidare till föräldramötet och föreläsningen om nätmobbing för att sedan hämta Tova från gympan, SEN hem vid 20:30 och pusta ut i soffan. Varför BARA 24 h på ett dygn? Ledig nu på fredag i alla fall... DÅ!!!  


 

Fick som jag ville. Maskroslampan är inhandlad och hänger där den ska. Blev så bra så.

 

Pillrigt att få ihop den... Om någon undrar över sladden till sängen så är det i alla fall ingen avancerad grej utan endast min underbara VÄRMEMADRASS!


 

Fiiin. 


 

Lite fika och lunch hann vi ju med oxå. 



Av christine - 7 februari 2014 11:15

Ont i halsen, ont i knät (efter bara en timmes promenad igår). Suck hoppas min meniskskada läker NU. Hjälp, jag som var sååå tränad & nu kommer jag bli SLAPP! Dessutom ska jag jobba HELA helgen och kommer inte hinna NÅGOT av det som jag vill hinna göra. Kl 10 hade jag i alla fall vinkat av alla barn, piffat till mig, städat toan, kört igång en tvätt och sen en stor kaffe vid datorn. Något positivt i att inte träna så mycket är ju att det blir mer tid över för annat i livet (?) Vad det nu kan vara... Så nu ska jag börja med att FÖRSÖKA vara lite mer social och pyssla mer hemma. Kan ju bli riktigt bra!

Men jag lovar inget förstås   ;)


 

Från Tova.








Skapa flashcards