Alla inlägg under oktober 2013

Av christine - 28 oktober 2013 13:00

Morgonen började med att en gosig Tova väckte mig kl 08 och tjatade efter frukost så det var bara att gå upp. Tjejerna har höstlov men vill ju inte hitta på något med MIG längre... så jag tog först en långpromenad och sen en STOR kaffe i solen på framsidan. Inte så illa! Inte blev det sämre av att chefen sms:ade att jag fick ledigt i morgon också! Jippi! Precis vad jag behövde, känner mig lite sliten... Tonåringen sov till 11 och åkte direkt till Oskar och Tova är med Tilde och leker för fullt och springer ut och in och fram och tillbaka. Jag föreslog att vi kunde gå till Parken Zoo och kolla in djuren men de ville i sådana fall gå dit SJÄLVA. Jaha... alla andra jobbar ju så det blir en tur med syrran till "Underbara Hem" och sen får jag väl ha en SKÖÖN dag framför datorn, tvätta och städa lite och kanske läsa min Kepler bok!

   

Av christine - 27 oktober 2013 20:15

Jaha, just när de gamla skavsåren på händerna hade läkt så var det dags för nya. Tur att jag är ledig från jobbet imorgon. Pelle föreslog att vi skulle testa en ny runda och det gick för fasiken UPPFÖR HELA TIDEN

 = skavsår. Rullade i alla fall 1,3 mil på hal asfalt full av kottar, vattenpölar, löv, barr och kvistar. Inte så kul precis, tuuungt vilket statistiken visade... Bara att komma igen och helst på den gamla vanliga rundan där det är mer platt mark med några uppför/nedförsbackar. I tisdags och lördags var det Friskis på Karins pass, vad DUKTIG jag är!  Här kommer statistiken: 

 

Sträcka: 1,33 mil

Tid: 1 h 15 min

Snitthastighet: 5,38 min/km

Kalorier: 1236

 

 

 

Av christine - 20 oktober 2013 11:15

Mysig lördagkväll med Pia. Vi brukar ju kunna få till några luncher då och då men nu slog vi på stort och hade bokat Grappa för lite god mat och gott vin! Sedan gick vi vidare till "bardelen" för att mingla såklart. Man är ju ingen partypingla längre... men alltid kul att få komma ut och se lite folk och några kände jag ju igen i alla fall =)


Så det får vi göra om! Här kommer den snyggaste bilden (där vi inte såg så rynkiga ut...)

   

Av christine - 13 oktober 2013 20:00

I dag har vi rullat 1,5 mil. Nytt personligt rekord, JIHOOO! Skönt att det inte känns TUUNGT varje gång. Den här gången hade fixarpelle limmat fast piggen på stavarna ordentligt, så det var bara att staka på utan att slinta en endaste gång. Stackars mig som har lovat att platta Tildas hår ikväll, är helt slut och orkar knappt lyfta armarna... Här kommer statistiken:

Sträcka: 1,5 mil

Tid: 1 h 19 min

Snitthastighet: 5,25 min/ km.

Kalorier:ca 1000


Av christine - 12 oktober 2013 23:30

Ledig lördag, skööön start med rostade mackor, långläsning av tidningen och tufft pass på Friskis. Dessutom strålande sol som jag fick njuta av genom bilrutorna tur & retur till IKEA. Jag behövde egentligen ingenting men det kostade konstigt nog 500 kr i alla fall... Maria behövde shoppa lite till den nya lägenheten och jag följde såklart med! Kaffe & bulle för 5 spänn? JA TACK!  

Kom hem till ett dukat bord med tacos, sen myspys i soffan medans värmeljusen glimmade =)

Jajamänsan!

Är man ljusoman så är man. Köpte MASSOR och har fyllt på förrådet så det räcker hela vintern. 

 

 

Maria kollar in den snygga retrovagnen i mörkgrått. Nästa lön kanske....?

 

 

Lite fika hann vi ju med också. 

 

 

Fiffigt. Och tapeten är rätt fin också.

 

 

Sen blev det mys, ny pläd till soffan, en kopp te, chokladkaka och några tända ljus. Tova fick välja film så vi kollade på "LOL", en kärleksfilm med massor av kärleksstrul och hångel. Den kanske inte var så värst barntillåten...

 

 

Slutligen en solig höstbild från vår framsida, kolla vad GULT, tom bilen är gul!

 

Av christine - 9 oktober 2013 20:54



 

Av christine - 6 oktober 2013 13:00

En regnruskig lördagkväll som var perfekt för hela släkten att tillbringa nere i källaren på slottet. Någon hade ju dödat Sten men vem av oss var mördaren?? Pappa har ju fyllt 70 så vi bokade "Testamentet" med god mat & dryck & underhållning. Vårat bord skötte sig bra och Marre, Carro, Nettan och Pappa improviserade skickligt! Själv vågade jag ju som vanligt inte säga ett pip men det fanns ju andra som gjorde det, så det gick ju bra att bara luta sig tillbaka och betrakta allt som hände. Utan att avslöja för mycket av handlingen så kan jag iaf avslöja vem som var mördaren. Jo NETTAN såklart! Här kommer lite bilder från kvällen som började med mingel hemma hos Nettan & Pelle. Mamma var snäll och ställde upp som barnvakt till ALLA barn.

 

Nettan var hjärnan bakom denna fina text som pappa fick när han fyllde. NU var det dags att fira lite till!

 

 

3 systrar.

 

 

Marre & Pappa.

 

 

 

Carro är vanligtvis utomlands och jobbar med Apollo, kul att hon hade tid att komma! Turtle var inte med, synd tyckte barnen...

 

 Lillebror Roffe (och kusin Carro) kom från Stockholm för att fira.

 

 

 

Nettan & Pelle.

 

 

 

Marielle & Jag.

 

 

 

SKÅL! sa Mona.

 

 

 

Födelsedagsbarnet själv. Innan vi åkte fick han skriva på en lapp vad han trodde att vi hade hittat på för något OCH han gissade rätt! Skickligt! 

 

 

Stefan.

 

 

 

 

 

Här försöker vi se sexiga ut....

 

 

 

 


Här lyckas vi i alla fall se lite snygga ut samtidigt!

 

 

 


Nu är vi på slottet.

 

 

Mörkt & mysigt.

 

 


Och så skulle vi ju ner i källaren.

 

 

 

 

Nere i källaren var det också mysigt. Fullsatt vid alla bord, säkert ca 60 pers!

 

 

 

 

 

 

Här sitter mördaren och försöker se oskyldig ut!

 

 

Den där gröna saken var inte så jättegod men vinet var JÄTTEGOTT!

 

 

Efter den rafflande uppgörelsen och kaffet var det slut. Stockholmarna Roffe & Carro tog med sig pappa ut på puben medans vi andra tröttingar åkte hem och sov. Tack hela släkten för en toppenfin kväll! Kul att träffa alla! 

 

                                            Kram!

 

 

 

 

 

Av christine - 5 oktober 2013 14:00

Lördagsrutin med Karins pass kl 11 på Friskis. Ringde syrran och frågade om hon ville hänga på (vilket hon ALDRIG brukar vilja). Neeej just det hon ville nog helst inte idag heller... trodde hon... och drog minst 3 dåliga ursäkter varför hon inte skulle träna... Varav den sämsta var att hon hade ont i hela kroppen (!?) vilket jag ju tyckte var en BRA anledning till att träna. Snacka om förvåning när det senare ringde på dörren och hon står där utanför träningsklädd =)

Vi kämpade på och i slutet av passet såg syrran stjärnor och började frysa.....

 

Målet är att hinna träna 3 gånger i veckan. Lite svårt att få i hop livspusslet men just nu kör jag pass tis & lördag på friskis och sedan någon mil på rullskidorna på söndagarna. Behöver nog öka på rullskideträningen med 2 gånger i veckan men friskis är ju såå kul.  Och det är ju några månader kvar innan "Vasan" så jag hinner väl...

 

Ovido - Quiz & Flashcards